Иннокентьева Жетта Николаевна 


Иннокентьева Жетта Николаевна
Учитель начальных классов высшей категории МОУ «Тойбохойская средняя
общеобразовательная школа»
Отличник образования РС(Я)

2006 – республиканские Бессоновские педагогические чтения, доклад «Уорэнээччилэри музей экспонаттарын чинчийиигэ кытыннарыы»
2007 – региональная НПК сетевого объединения «ТЕМП» по дуальному образованию, мастер-класс «Оригами и развитие речи»

 


       
Оригами уонна тылы сайыннарыы


Бу программанан дьарыктаныы … оскуола5а саца уэрэнэ киирбит о5о бэйэтин кыа5ыгар эрэнэрин хааччыйар – сатаабат о5о диэн суох. Ону тэцэ айымньы жанрдарын кытта билсэр. Сацарар, кэпсиир, айар дьо5ура сайдар.
О5о тарба5ын былчыца сайдыытыттан кини сацарар, кэпсиир,эйгэ тутар дьо5ура уонна онтон да атын мэйии араас улэтэ тутулуктаа5ын учуонайдар дакаастыыллар. Ол иьин «Оригами уонна тылы сайыннарыы» дьарык программата онно оло5уран оцоьулунна. О5о аахпыт эбэтэр истибит айымньытын сурун геройдарын кумаа5ынан бук тутан оцорор. Онтон кини айымньыны хайдах ылыммытын образтаан, предметнэй эйгэ5э таьааран, улэ оцорор. Салгыы улэтин хас биирдии дьайыытын сиьилии быьаарар, айымньыны кытта ситимнээн кэпсиир, бэйэтэ толкуйдуурунан ситэри айар. Онуоха хас да сатабыл кыттыьан, о5о сайдар кыахтанар. Тумугэр о5о улэтититтэн астынар, дуоьуйар, эссэ атыны, билбэтин, сатаабатын билэргэ дьулуьар.



Музей экспонаттарын чинчийии
Уэрэнээччилэр араас хабааннаах тематическай экскурсияларга сылдьан, биирдиилээн дьикти уонна бэйэлэрин интэриэстэринэн экспонаттары кэрэн, ону интэриэьиргээн, чопчу ол экспонат историятын, хантан кэлбитин, ким бэлэхтээбитин билэр ба5алара, кэнники кэмцэ, киэцник кууьурэн эрэр.
 

Попова Людмила Семеновна
Учитель начальных классов высшей категории МОУ «Тойбохойская средняя общеобразовательная школа»

2006 – республиканские Бессоновские педагогические чтения, доклад «О5о чинчийэр дьо5урун утумнаахтык сайыннарыы»





Для повышения эффективности обучения, для формирования учебных действий использую в своей практике метод проектной технологии, где цель обучения определяется с позиции ученика, где педагог должен не столько учить, сколько понять и почувствовать, как ребёнок учится. Обучать учеников без принуждения, а через побуждение.
Цели проекта.
· формирование у учащихся понятия «проектирование», обучение школьников проектированию от этапа анализа ситуации и выделения существующих проблем с последующим выдвижением проектной идеи до этапа презентации готового проекта (а в некоторых случаях-до реализации проекта);
· выделение проблем, возникающих у учащихся и педагогов в учебном и внеучебном процессах, организуемых в рамках школы;

· создание проектов, направленных на решение поставленных проблем.

   
 

Павлова Зинаида Григорьевна
Учитель начальных классов высшей категории МОУ «Тойбохойская средняя общеобразовательная школа»
Отличник образования РСФСР

2006 – республиканские Бессоновские педагогические чтения, доклад «Внеклассная работа по природоведению»
2007 - региональная НПК сетевого объединения «ТЕМП» по дуальному образованию, мастер-класс «От игры в мир экономики»







Жизнь постоянно требует углубления и расширения знаний и школьников об окружающей среде. Какими бы ни были эффективными учебные занятия, они не в состоянии решить проблемы природоохранительной деятельности, а также ценностных отношений к природной среде.
Главной задачей внеклассной работы по предмету является воспитание гражданина Отечества. Организация внеклассной работы предполагает достижение таких целей, как:
- патриотическое воспитание подрастающего поколения на природе краеведческих материалов, на основе народных природоохранительных традиций;
- формирование умений и навыков самостоятельного добывания знаний и проведения экологической работы в повседневной жизни;
- развитие умения общаться и сотрудничать;
- создание условий для развития творческих способностей школьников, развития мотивационно-потребностной сферы.


   
 

Васильева Валентина Прокопьевна
Заместитель директора высшей категории по учебно-воспитательной работе МОУ «Тойбохойская средняя общеобразовательная школа
имени Г.Е.Бессонова»

2006 – республиканские Бессоновские педагогические чтения, доклад «Кыраайы уорэтиини алын суьуох кылаас иитэр-уорэтэр улэтин ситимигэр киллэрии» (1 место)



О5о саас – киьи киьи буола улаатарын кэрэьэлиир кэмэ. Бу эрэ сааска киьиэхэ дьиннээх патриот, гражданин хаачыстыбалара иитиллэн тахсарыгар олук ууруллар. 6-11 саастаах о5о мэйиитэ, билэр-корор, толкуйдуур ойо, истэр, бол5ойор, ыраналыыр, тэннээн корор, айар дьо5урдара, бэйэтин киьи курдук, омук, атын дьонтон уратылаа5ын билинэр, атын о5олору кытта бодоруьа, алтыьа сатыыра са5аланар, сайдар кэмэ. Бу кэми мулчу туппакка тороппут, учуутал о5о эт-хаан, ой-санаа, сиэр-майгы ортунэн сайдарыгар бол5омто ууран бииргэ улэни тэрийэллэрэ наада.
Кыраайы уэрэтэр улэни кыра саастаах уорэнээччилэр ортолоругар тэрийэн ыытыыга кэккэ усулуобуйалар ирдэнэллэр. Ол курдук:
· Уьуйар улэ темата, ыытыллар тэтимэ кыра саастаах уэрэнээччи уйул5атын уратыларын кэспэккэ салгыы сайыннарыыга оло5уруохтаах. Алын кылаас о5ото айыл5аттан билэ-коро сатыыр ба5ата олус куустээх. Онон кини туристическай, кыраайы уэрэтэр улэ5э кыттан, тулалаан турар эйгэни кытта ыкса сибээскэ киирэн, билиэн-коруон ба5атын олоххо киллэрэн, тулалыыр эйгэ «кистэлэннэрин» арыйан, торообут дойду туьунан бастакы ойдобуллэри инэринэр кыахтанар.
· Уэрэтиллэр предметтэри алтыьыннаран уэрэтии (интеграция) уонна уруокка кыраайы уэрэтиигэ уьулуччу бол5омтону ууруу.
· Оло5у кытта ыкса сибээьи тутуу. О5о бэйэтин дьиэ кэргэнин, уэрэнэр оскуолатьын, олорор нэьилиэгин, улууьун, республикататын оло5ун-дьаьа5ын, улэтин-хамнаьын, ситиьиилэрин бол5ойон коро, ойдуу, быьаара уорэниитэ патриотическай иитиигэ торут буолар.


       


Винокуров Виктор
Ученик ТСОШ имени Г.Е.Бессонова
Неоднократный победитель и призер кустового, улусного, регионального и республиканского турнира по шашкам (2006)
       
 


 

 

Иванов Виктор
Ученик ТСОШ имени Г.Е.Бессонова
Призер республиканской орнитологической конференции
(2006, 2007)










Тихонова Александра Прокопьевна
Учитель начальных классов высшей категории МОУ «Тойбохоская средняя общеобразовательная школа имени Г.Е.Бессонова»
Отличник образования РС(Я)

 

 

2007 – республиканская НПК «Интеграция общего и профессионального образования в целях полноценной реализации личности в гражданском обществе», доклад «Сайыннарыылаах уорэтии ньыматын традиционнай уэрэтии ситимигэр туьаныы» (благодарственное письмо)



Сайыннарыылаах Yорэтии о5о умсугуйан Yорэнэрин, билиини буларга дьулуурун (бэйэни Yорэхтээhин), теоретическай толкуй (то5отун, тордун тоноон), сиэр – майгы (тулуурдаах, эйэ5эс, атыттары ойдуур) сайдыыны хааччыйар.
Yорэнээччи бэлэм билиини ылбат, ол оннугар Yорэнии процеhын сопко тэрийдэххэ, билиини буларга анаммыт ой Yлэтин средстволарынан сэбилээтэххэ сана билиини бэйэтэ буларыгар комолоhор.
Оннук средстоваларынан схема, моделлар, бэлиэлэр, алгоритмнар буолаллар.
Сана Yйэ учуутала о5ону доруобуйатын энчирэппэккэ, умсугуйан туран
бэйэтин Yорэтинэр технологияны туттан тобулук ойо сайдыбыт киэн билиилээх,
YтYо сиэрдээх – майгылаах киhини иитэн – Yорэтэн таhаарыахтаах.
Аныгы учуутал Yорэтии сана технологияларын, теорияларын, араас ньымаларын, албастарын билэргэ, билиитин ханатынарга, Yорэтэр маастарыстыбатын Yрдэтэргэ ахсаабакка кыhаллыахтаах.



       

 


Мохова Антонина Александровна
Учитель начальных классов высшей категории МОУ «Тойбохоская средняя общеобразовательная школа имени Г.Е.Бессонова»
Отличник образования РС(Я)

2007 – республиканская НПК «Интеграция общего и профессионального образования в целях полноценной реализации личности в гражданском обществе», доклад «Особенности организации учебно-воспитательной работы учителя домашнего обучения» (благодарственное письмо)





Обучение ведется на основе интегрированных, блочно-модульных педагогических технологий; широко использует межпредметные связи.
Осуществляются основные положения личностно ориентированного обучения: учить ставить собственные цели учения, согласовывать цели преподавания с целями учения учащихся, адаптировать материал учебника к конкретной учебной ситуации, формировать приемы учения, применять гибкую структуру урока в зависимости от возникающих ситуаций на уроке.
В процессе учебно-воспитательной работы особое внимание уделяется на формирование социально значимых качеств личности: трудолюбие, ответственность, стойкость и другие волевые качества, столь необходимые во взрослой жизни людей с физическими недостатками.


       








   

Hosted by uCoz